Skuteczne i Sprawdzone Produkty na Łuszczycę

Skuteczne i Sprawdzone Produkty na Łuszczycę

UWAGA! Zalecamy kupowanie zaprezentowanych produktów w dobrych sklepach internetowych. Otrzymujemy informacje, że na serwisach aukcyjnych pojawiły się podrobione produkty.

Łuszczyca a dieta

Przebieg łuszczycy, intensywność zmian skórnych, skłonność do remisji i nawrotów zależą od bardzo wielu czynników. Jednym z nich jest dieta. Chociaż nie wszyscy lekarze są zgodni co do tego, że jedzenie wywiera wpływ na przebieg choroby, zdrowy rozsądek podpowiada, że skoro jesteśmy tym, co jemy, jedzenie musi mieć wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Również na przebieg łuszczycy. Ci sami dietetyczni sceptycy regularnie przestrzegają przed piciem alkoholu, po którym często (szczególnie po niektórych gatunkach trunków) dochodzi do remisji. Dieta z łuszczycą ma więc wiele wspólnego, a ich wzajemne powiązania warto odkryć, by mieć szansę na wygraną walkę z chorobą.

Nie każda dieta dla każdego chorego

Trudno mówić o istnieniu jednego właściwego modelu żywienia dla osób chorych na łuszczycę. W przypadku tej choroby nie sposób wskazać konkretnych dietetycznych dogmatów. Jedyny taki dogmat brzmi „unikaj tego, co ci szkodzi”. Dlaczego? Dlatego, że jak już sobie powiedzieliśmy, łuszczyca nie jest chorobą oderwaną od reszty procesów fizjologicznych. Jej przebieg jest ściśle związany z całością organizmu, a tego jak dany organizm zachowa się w konkretnych warunkach, przewidzieć nie sposób. Konieczne jest więc eksperymentowanie na sobie.

Zdrowa dieta a łuszczyca

Pod pojęciem zdrowej diety najczęściej rozumiemy dietę zatwierdzoną naukowo tzn. taki model żywienia, który według badaczy najlepiej zaspokaja zapotrzebowanie ludzkiego organizmu na składniki odżywcze. Model ten obrazuje najlepiej współczesna piramida żywieniowa. Teoretycznie trzymanie się tych zaleceń jest dość rozsądne, w praktyce okazuje się jednak, że żaden ogólnie przyjęty i akceptowalny przez większość środowiska naukowego model odżywiania nie jest idealny. Coraz częściej słyszy się doniesienia o tym, że w naszej diecie brakuje białek, tłuszczy nasyconych, za mało w niej składników naturalnych, za dużo takich, które można w procesie produkcji zafałszować. Innymi słowy, nawet wszystkie zalecenia dietetyczne musimy przefiltrowywać przez zdrowy rozsądek, a w ostateczności sprawdzać, czy taki model żywienia jest aby na pewno odpowiedni dla każdego. Tym bardziej – dla osób chorych na dermatozy.

Na co szczególnie zwracać uwagę

Na wszystkie makro składniki diety tj. białka zwierzęce, tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, węglowodany oraz na wszelkiego rodzaju używki i chemię.

Białek z reguły zjadamy zbyt mało, przez co nasza gospodarka hormonalna coraz częściej ulega różnorodnym zaburzeniom. Hormony, enzymy i wszystkie inne produkty naszego organizmu powstają z białek. Sprawdź czy przypadkiem twój organizm nie cierpi na permanentny brak aminokwasów – podstawowego budulca tkanek, hormonów, enzymów.

Tłuszcze pochodzenia zwierzęcego (masło, smalec) zwykliśmy zastępować margarynami, które wcale nie są zdrowsze. Tłuszcze zwierzęce, a konkretnie nasycone kwasy tłuszczowe są człowiekowi niezbędne do zachowania równowagi procesów fizjologicznych. Monitoruj więc wpływ tych tłuszczy na łuszczycę. Dzięki nim możesz się od niej uwolnić.

Nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 należą do największych sprzymierzeńców ludzkiego organizmu (i skóry). Osoby chore na łuszczycę powinny stale o nich pamiętać i zadbać o maksymalną podaż tych kwasów w diecie. Znajdziesz je przede wszystkim w rybach, w niektórych olejach roślinnych lub suplementach – tranach bądź oleju z kryla.

Węglowodany proste to największy destruktor ludzkiego metabolizmu. Cukry te są odpowiedzialne za otyłość i nadwagę, za choroby takie jak cukrzyca czy choroby układu naczyniowo-sercowego. Mogą przyczyniać się do zaostrzania dermatoz. Na bieżąco sprawdzaj jak spożycie cukrów prostych wpływa na przebieg choroby.

Węglowodany złożone, szczególnie te zawarte w warzywach, możesz spożywać bezkarnie. Zadbaj szczególnie o wysoką podaż warzyw zielonych, które są źródłem bardzo cennych składników odżywczych z prekursorami hormonów, enzymów oraz ważnymi witaminami i minerałami włącznie.

Używek staraj się unikać. Na łuszczycę szczególnie źle wpływa alkohol. Niektóre jego gatunki zaostrzają przebieg choroby i mogą wyprowadzać ją ze stanu uśpienia. Alkoholu, niezależnie od tego czy faktycznie zaostrza u Ciebie chorobę, czy nie – lepiej unikaj, a przynajmniej staraj się ograniczyć jego spożycie do minimum.

Na koniec zadbaj też o to, by zjadać jak najmniej przetworzone pokarmy tzn. takie, których nikt (żaden zakład spożywczy) nie poddał wcześniejszej obróbce i takie, które nie zalegają tygodniami na półkach sklepowych. Świeże, naturalne jedzenie to podstawa. Nie faszeruj się chemią.

Przy pomocy odpowiednio skomponowanej diety można zdziałać bardzo wiele jednak nawet eksperymentując z codziennym menu nie należy zaniedbywać leczenia i pielęgnacji skóry od zewnątrz. Więcej informacji na te tematy znajdziesz w pozostałych artykułach, a najlepsze maści przeciwko łuszczycy prezentujemy na stronie głównej serwisu.

Zobacz ranking najlepszych środków na łuszczycę